Sully

Uzun zamandır yazmak istiyordum Sully hakkında bir şeyler. Hatta başladım ama taslaklara attım. Bu film için bu kadar çok yazma isteğinde olmamın nedenlerinden bir true story olması elbette.

Olayı hiç duymamıştım izlemeden önce. Meğer neler neler olmuş hacı abi…

O günlerde neler yapıyordum çok merak ediyorum. Nasıl kaçırmışım bu olayı diye.

Olay şu ;

15 Ocak 2009 günü New York tan havalanan uçağın kalkışından hemen sonra kuş sürüsüyle karşılaşması ve motorlarının durması sonucu, pilotun Hudson nehrine uçağı indirmesi…

Olay kısaca bu. Uçak başarılı bir şekilde nehre indirilir ve hiçbir yolcu ölmeden kurtarılır.

Tabii bu olayı biliyor olmanız filmin konusunun bundan ibaret olduğu anlamına gelmiyor zaten konu da burada başlıyor. Sonrasında yaşana olayları ve havacılık şirketlerinin yavşaklıklarına tanık oluyorsunuz ve bir anda pilot siz olup kahramanın yerine geçiyor, onun kazandığı davayı siz kazanmış gibi hissedip adamı böyle sikertirler dediğiniz olmuyor değil.(yazılarıma +16 koyucam bundan sonra)

Neyse efendim izleyiniz filmi. Keyifli zaman geçirir ve ülkemizde böyle bir durum olsa diye söze başlarsınız. Tabii ki hepinizin bildiği üzerine böyle bir olay karşısında o adamı baştacı yaparız, Amerikan halkı hakeza böyle yapmıştır. Ama biz sorumlu falan aramayı bırak o adama sıkıntı çıkaran şirketi talan ederiz. İyi birşey mi kötü birşey mi derseniz dikkat edilmesi gereken tek husus, başarılı bir sonucun karşısında bile yaptıklarımızın sorgulanması. Ve bence kesinlikle olması gerekende budur.

Yazıyı tam yayınlayacakken geri döndüm. Tom abi’ye saygısızlık yaptığımı düşünüyorum. Yazıya başlamadan önce ondan da bahsedeceğim düşünmüştüm ama sonradan unuttum. Pardon abi.

Tom Hanks’in filme cuk diye oturmasına şaşmamalı tabi. Başka kimse bu rolde çiğ dururdu diye düşündürtüyor insana. Tabii cast seçiminin bu kadar başarılı olması bir şans değildir bence bu film için. Neden mi ? Neden filmin yönetmeni Clint Eastwood olsa gerek.

Ve bu kadar lakırdıdan sonra , bu filmden sonra olayı benim gibi duymayanlar youtube da gerçek görüntüleri var mı diye bakmıştır diye düşünüyorum aynı benim. O yüzden hemen altta gerçek görüntü var…

 

alierbey | 16/03/2017

Leave a Reply